Calendarul Creştin Audian pentru anul 2024

by

Dragi cititori, a fost publicat pe pagină Calendarul Creştin Audian pentru anul 2024.

În anul 2024 se împlinesc:

  • 2030 de ani de la Întruparea Mântuitorului (19 martie S.V./1 aprilie S.N., anul 6 î. e.n.). Sărbătoarea se ţine la 7 ianuarie, pentru a nu strica săptămâna de post a patimilor Mântuitorului, dar în acord cu „Sothic Cycle” sau Calendarul lui Sirius. Mărturiile ne arată că sărbătoarea s-a ţinut aşa încă din primul secol, din veacul al III-lea având deja informaţii conservate despre acest lucru.
  • 1997 de ani de la ÎNVIERE (22 martie Stil Vechi/4 aprilie Stil Nou, anul 27 e.n.);
  • 1596 de ani de la interzicerea Audianismului în imperiul păgân-Roman (30 mai S.V./17mai S.N., 428);
  • 1713 ani de la Sfântul şi Marele Sinod din Cartagina;
  • 242 de ani de la arderea Bibliotecii Gote din Cherson.

Date care variază în funcţie de ziua Învierii:

  • Începutul Postului Mare – 19 februarie;
  • Sâmbăta lui Lazăr – 30 martie;
  • ÎNTÂMPINAREA DOMNULUI – 31 martie;
  • SCHIMBAREA LA FAŢĂ – 2 aprilie;
  • CINA CEA DE TAINĂ – 3 aprilie;
  • Zilele Domnului în Mormânt – (joi seara) 4, (vineri) 5 şi (sâmbăta întreagă) 6 aprilie;
  • ÎNVIEREA DOMNULUIDuminică, 7 aprilie;
  • ÎNĂLŢAREA DOMNULUI – Joi, 16 mai;
  • POGORÂREA SFÂNTULUI DUH – Duminică, 26 mai;

Ziua Sfântului Audius – miercuri, 29 mai.

Naşterea Maicii Domnului – sâmbătă, 21 septembrie;

BUNAVESTIRE – 7 octombrie.

Calendarul Creştin Audian este o reproducere a calendarului iniţial, folosindu-se drept repere principale perioada protopaschită, cel mai devreme 4 aprilie şi cel mai târziu, 10 aprilie – adică în prima Duminică de după data de 3 aprilie, ultima zi în care Domnul a stat în mormânt – un calendar etiopian din sec. IV, calendarul Sothic şi Martyrologium Gothicum.

Singurii Sfinţi din acest calendar care depăşesc perioada secolului al V-lea, sunt Sfinţii Mărturisitori Ioan I. Talaia, Episcopul Alexandriei şi Ştefan, Episcopul Antiohiei (sec. V-VI) și Sfântul Mărturisitor Teodosie, Episcopul Chersonului (1755), pomenit în anii bisecţi pe 29 februarie, iar în cei nebisecţi pe data de 28 februarie.

Apariţia anilor bisecţi (de 366 de zile), după cum greşit se cunoaşte, este plasată pe studiile Papei Grigorie al Romei, autorul calendarului gregorian. Puţini cunosc faptul că acest acest calendar nu este nimic altceva decât vechiul calendar etiopian, fundamentat pe Sothic Cycle, care este cu doar un minut mai lung decât „Calendarul Gregorian” sau „de stil nou”. Eroarea decalajelor dintre anii 326 şi 1582 se datorează mândriei arienilor de la Sinodul din Niceea (peste 80% dintre cei 318 de episcopi participanţi). Aceştia au conceput un calendar fundamentat pe studiile şi calculele lui Sosigene, dar îmbinând calendarul solar şi lunar, în acord cu o altă mândrie imperială, a lui Constantin, pentru a da o importanţă sporită zilei sale de naştere ca om şi ca împărat (alegerea ca împărat al Romei).

În anul 325, după cum confirmă şi Epifanie de Salamina (Panarion cap. 70; 9,4), împăratul Constantin a considerat că este inutil a sărbători Învierea în ziua ei, aşa că, inventând presupusele şi falsele „constituţii apostolice”, care niciodată în acel veac nu au fost numite „canoanele apostolilor” ci „canoane apostolice”, în sensul sobornicităţii majoritare a participanţilor la sinod, astfel că a apărut „Pascalia Ortodoxă”, influenţată de pascalia evreilor, calendarul solunar, „sol invictus” şi ziua lui Constantin. Cu această netrebnică reformă nu aveau să fie de acord episcopii Donatus Magnus împreună cu ceilalţi episcopi subordonaţi lui, din preajma Cartaginei, dar nici Episcopul Audius şi episcopii şi credincioşii subordonaţi acestuia.

Astfel că, pentru ambiţiile ortodoxe, au existat 1582 de ani de rătăcire într-un calendar fără ani bisecţi, cu ani de 365 de zile, până când gravitatea începuse să se lase simţită în lume.

Astăzi, păstrarea calendarului „de stil vechi” este o necesitate inclusiv din punct de vedere astronomic, pentru că rânduiala pusă de Creator celor din cer şi celor de pe pământ este una profundă. O altă anomalie a acestui calendar este a muta sărbătoarea Schimbării la faţă, sau a LUMINĂRII LA FAŢĂ a Domnului, din aprilie – din săptămâna patimilor – în data de 6 august. Este bine ca aceste zile să fie ţinute aşa cum au fost aşezate de Duhul Sfânt prin Sfinţii Apostoli şi Ierarhi, nu prin episcopii slugarnici ai puterilor politice de demult şi de mai încoace. Datorită lipsei de asumare a acestora şi mai ales a manipulatoarei expresii „ascultarea de Sinod”, multe dintre preţioasele informaţii despre primii creştini şi despre primele secole au fost uitate. Ignoranţa „ascultătorilor” este greu de descris într-un singur articol sau într-o singură carte, iar efectele haotice se pot vedea în orice moment, dacă există şi dorinţa omului de a le vedea.

Calendarul Creștin Audian cuprinde o mare parte dintre numele Sfinților Apostoli, Ucenici, Mucenici și Ierarhi, Mărturisitori și Mucenițe dintre secolele I și V, dar și câteva evenimente sinodale sau care au marcat viața bisericească a creștinătății din perioada preconfesională. Din păcate, ortodocşii au considerat, în foarte multe zile din an, să scoată zilele Apostolilor şi să le înlocuiască cu zilele unor politicieni şi celebri evrei. Subiectul a mai fost dezbătut şi în alte lucrări, aşa că este bine să ne oprim aici.

Suntem în al VIII-lea an de când acest vechi crez al Bisericii Creștine timpurii a fost renăscut pe meleagurile româneşti unde, odinioară, au propovăduit Sfinți devotați lui ISU CHRISTU, precum: Episcopul Audius și soția sa Arpyla; Episcopii Silvan de Ciera, Silvan de Moesia și Serapion de Timai (Egipt), Bretanion al Tomisului (care niciodată nu a fost un episcop ortodox), Ioan Hrisostom (vieţuitor în Gothia între anii 399-407) și alți Sfinți Ierarhi, preoți, mucenici și mărturisitori ai lui Hristos, DUMNEZEU, CEL CE S-A ARĂTAT ÎN TRUP.

Studii recente, făcute de diferiţi cercetători şi teologi din lume, au scos la lumină şi alte nume de creştini audieni şi donatişti, dintre care amintesc doar de Preotul Petru din Palestina, de numele căruia se leagă şi un studiu făcut pe marginea descoperirii „Bibliotecii” de la Nag Hammadi, unde se află şi Enciclica Sfântului Episcop Audian, Silvan de Gothia (info click aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Teachings_of_Silvanus), o pastorală, duhovnicească, care reflectă tristeţea unui episcop creştin căzut între tâlhari şi persecutori bizantini, dar şi nespusa bucurie de a fi creştin până la sfârşit.

Calendarul Creştin Audian pentru anul 2024 se termină cu cel mai evident sfat al Sfântului Apostol şi Episcop, Pavel, dar nu singurul, de a nu ne lăsa pradă întunecimii minţii prin robitoarele şi manipulatoarele scrieri vechi-testamentare, care reprezintă un văl mincinos (Biblia Ortodoxă, Ev. Ioan 8, 44) insuflat de un demon barbar, dornic de sânge şi brutalitate (Romani 7, 4).

BUCURAŢI-VĂ CĂ SUNTEŢI CREŞTINI ŞI DAŢI SLAVĂ LUI DUMNEZEU PENTRU TOATE! AMIN.

Cu aleasă preţuire şi dăruire,

✝ Pr. Nicolae, Preşedintele Asociaţiei Creştine „Apostoliconul”

Calendarul este publicat aici: https://apostolicon.wordpress.com/calendar-2024/